FANDOM

KakashihoSharingan.jpg

Kakashiho Sharingan

Sharingan (写輪眼; literární význam "Kopírovací oko") je kekkei genkai klanu Uchiha. Členové tohoto klanu v sobě v určitém věku Sharingan probudí, a poté ho mohou aktivovat a deaktivovat podle potřeby. Při používání sharinganu se duhovka uživatele zbarví do červena a okolo zornice se objeví 1 až 3 tomoe. Počet závisí na dovednosti uživatele. Se zvětšujícím se počtem tomoe se také zlepšují základní shopnosti Sharinganu.

Sharingan může být transplantován jinému člověku. Ten ho ale nemůže používat tak dobře jako Uchiha a také ho stojí mnohem více chakry. Navíc nelze deaktivovat, proto ho pro šetření chakry mají většinou přikrytý.

SchopnostiEditovat

Stejně jako ostatní doujutsu i Sharingan dokáže vidět chakru.

Sharingan také dává uživateli lepší postřeh a pokud je uživatel dostatečně zručný, dokoce dává schopnost předpovídat nepřítelův útok.

Další schopnost sharinganu je zkopírovat jakoukoliv techniku, kterou uživatel uvidí. K použití zkopírované techniky je však nutné mít potřebné schopnosti, proto nelze zkopírovat techniky vyžadující kekkei genkai, nebo techniky, které jsou pro uživatele fyzicky neproveditelné (například techniky klanu Aburame)

Sharingan má navíc schopnost uvést nepřítele do iluze pouhým očním kontaktem. Proti těmto iluzí je bez doujutsu jediná obrana, nekouknout se uživateli sharinganu do očí.

Poslední schopností Sharinganu je Izanagi, ultimátní genjutsu, které dovolí uživateli po určitý čas změnit veškeré negativní účinky na pouhou iluzi. Cenou za použití této techniky je však ztráta zraku jednoho sharinganu.

Mangekyou SharinganEditovat

ItachihoMangekyouSharingan.jpg

Itachiho Mangekyou Sharingan

Mangekyou Sharingan je silnější verze Sharinganu, kterou uživatel získá, pokud zabije svého nejlepšího přítele. Mangekyou Sharingan se od Sharinganu liší svým vzhledem, který je u každého uživatele jiný. Svému uživateli dává 3 nové techniky: Amaterasu, Tsukuyomi a Susanoo. Probuzení Mangekyou Sharinganu však zhoršuje zrak až do úplné slepoty. Jediný způsob, jak získat svůj zrak zpět je vzít Mangekyou Sharingan svému sourozenci, tím vznikne Eternal Mangekyou Sharingan.

V síti Wikia

Náhodná Wiki